مرجعیت دینی و علمی اهل بیت علیهم السلام منع بدعت ها وانحرافات دینی است

به گزارش روابط عمومی موسسه جهانی ولایت ، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر نصر الله در شبکه الولایه عربی شبکه جهانی ولایت در برنامه ” قطوف دانیه” در بیان معارف حدیث ثقلین ابراز داشت: یکی ازمباحثی که دررابطه با این حدیث مطرح می شودمرجعیت دینی اهل بیت علیهم السلام است، که شواهد قرآنی و روائی متعددی برای اثبات این موضوع بیان شده است،

وی در ادامه تصریج کرد: حديث ثقلين ، يكى از معدود احاديث متواترى است كه در منابع حديثى مذاهب اسلامی و پيروان اهل بيت عليهم السلام با طرق مختلف ، روايت شده و صدور آن از پيامبر خدا ، قطعى ، غير قابل ترديد و مورد اتّفاق مسلمانان است . با بیان تفاسیر و معارف حقیقی و تبیین این حدیث اعلمیت ومرجعیت دینی امامت اهل بیت علیهم السلام را می شود اثبات کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر نصر الله در بیان نقش مرجعیت اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان ساخت: در طول تاریخ، گرایش‌ها، مسلک‌ها، فرقه‌ها و مذهب‌های متفاوتی شکل گرفته است که محور مبانی بسیاری از آنها، به نوع فهم دین و برداشت از قرآن و حدیث بر میگردد، البته هر یک از اینان قرائت‌های مختلفی از دین داشتند که این امر موجب وجود کج راه‌ها و انحرافاتی در فهم دین و برداشت از آیات و روایات می شد لذا مرجعیت دینی و علمی اهل بیت علیهم السلام در این زمینه هم کارساز است و هم جلوی بدعت‌ها و انحرافات را می‌گیرد.

استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: همان گونه که قرآن در فرهنگ دینی ما، یکی از منابع شناخت اسلام و معارف الهی است، اهل بیت نیز در کنار قرآن و دوشادوش آن، منبعی مطمئن و مستحکم برای درک صحیح از دین خداست.

وی در پایان تصریح کرد: محورها و سرفصل‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد اهل بیت (ع) در شناخت دین و کسب علم در همه زمینه‌ها، مرجع و ملاکند و خداوند متعال چنین نقش و جایگاهی را برای آنان در نظر گرفته است. این نشانه‌ها، سند حقانیت و شایستگی آنان برای امامت مسلمین و هدایت بشر و تداوم خطّ انبیا و تفسیر و تبیین دین الهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *