حجت الاسلام والمسلمین علوی:شبکه ولایت در عرصه فرهنگ کتاب خوانی آماده همکاری است

به گزارش روابط عمومی موسسه جهانی ولایت ، حجت الاسلام والمسلمین علوی مدیر شبکه ولایت در بازدید از کتابخانه مرکزی استان قم در طی نشستی گفت: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسانی است فرهنگ کتابخوانی و ترویج ان امر مقدسی است که در تحقق این امر کوتاهی صورت گرفته در حقیقت، فرهنگ کتاب‌خوانی حرکتی فراتر از یک مهارت عادی است و متضمن فرهنگی است که حاوی سوادی گسترده است.

وی در ادامه گفت: با ترویج و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی می‌توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری درزمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه‌ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه، به توصیه‌ها و سفارش‌های دینی که در آن‌ها کتاب و کتاب‌خوانی جایگاهی ارجمند و متعالی دارد، عمل نمود.

مدیر شبکه ولایت در ادامه ابراز داشت: در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی مقام معظم رهبری را می توان نام برد که با قدرت در این زمینه حضور دارند و کتاب های متعددی از جانب ایشان برای مردم معرفی شده است که مورد استقبال بی نظیر علاقه مندان قرار گرفته است.


وی گفت: ظهور و گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اگرچه سبب کاهش علاقه جامعه به کتابخوانی شده است اما می‌توان ضمن استفاده از ظرفیت‌های گسترده‌ شبکه‌های اجتماعی باید تدابیری اندیشید تا این شبکه گسترده خود تبدیل به فضایی برای تبلیغ فرهنگ کتابخوانی و مطالعه شود.


مدیرشبکه جهانی ولایت تصریح کرد: در فرهنگ کتابخوانی و عمومی باید کتاب را به شکل های مختلف به زندگی مردم اراده کرد و این امر به واسطه آموزش های پویا و ابزارهای جدید در قالب های مختلف رسانه صورت می‌پذیرد.

وی توجه به امر کودک در عرصه آموزشی خاطرنشان ساخت: نیاز است در رسانه به زبان های مختلف برنامه سازی در عرصه کتابخوانی به واسطه مخاطب کودک و بزرگسال داشته باشیم و از فضا سازی این مجموعه استفاده کنیم.

مدیر شبکه ولایت در ادامه بیان همکاری با کتابخانه مرکزی استان قم خاطرنشان ساخت: شبکه ولایت می تواند به واسطه فضاسازی کتابخانه مرکزی قم که متناسب با نیاز روز در جهت برنامه سازی در عرصه فرهنگ کتاب خوانی به زبان های مختلف تولید برنامه داشته باشد البته کار در سطح کودک و نوجوان باید در اولویت باشد.


حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: مراکز و نهادهای علمی مستقر در قم آثار فاخری تولید میکنند لذا شبکه ولایت افتخار میکند این آثار متناسب با نیاز مخاطب که در جهت تبیین معارف الهی می باشد در عرصه بین الملل معرفی کند.

وی گفت: برنامه های شبکه ولایت تبدیل به کتاب می شود چرا که در پشت برنامه های این شبکه گروه های علمی متشکل از هیئت علمی قوی و اساتید بارز علمی وجود دارد که خود یک ظرفیت عظیم و جامعی می باشد.

در راستای فرهنگ کتابخوانی آمادگی همکاری با شبکه ولایت هستیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در ادامه این نشست با بیان این که حوزه های اموزشی مبتنی بر نیاز هر منطقه را کتابخانه ها برنامه ریزی میکنند ابراز داشت: خدمات کتابخانه‌های عمومی صرفا امانت کتاب نیست بلکه نقش کتابخانه ها باید نقش اموزشی فرهنگی و تربیتی فعال باشد و در صدد تربیت نیرو فرهنگی برای جامعه باشد شبکه ولایت از نگاه فرهنگی رسانه ای و چند بعدی می تواند بحث ترویج و توسعه فرهنگ کتابخانه بصورت جدی تر ورود کند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدفمند باشد.

وی در ادامه با بیان همکاری با شبکه جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: امید است بر اساس کار دقیق و توجه مباحث پژوهشی کار مشترکی در عرصه کتاب و کتابخوانی در عرصه ملی و بین المللی با شبکه ولایت تولید کنیم چه بسا بیشتر محل توجه باید در گروه کودک و نوجوان باشد چرا که این گروه سنی تأثیر پذیرتر می باشند.

توکلیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم هم تراز با تعاریف جهانی به‌عنوان باشگاه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به مردم خدمات متنوعی ارائه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *