امام جمعه قم : اگر کلام اهل بیت(ع) به مردم جهان برسد از آن تبعیت می‌کنند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علوی رئیس شبکه جهانی ولایت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه تعصب های کور بدون پشتوانه عقلایی منحصر به زمان ما نیست اظهار کرد: تفکری که امروز در وهابیت می بینیم در طول تاریخ وجود داشته است و مقابله با این تفکر نیاز به کارهای ریشه ای و ماندگار دارد.

وی با بیان اینکه برای هدایت مردم باید روی اعتقادات و باورهای آنان کار کنید، افزود: در این مسیر باید از ظرفیت شخصیت های تأثیرگذار حوزه استفاده شود و افرادی را به کار بگیرید که باور ها و اعتقادات صحیح را با پشتوانه عقلانیت الهی به مردم بدهند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم احیاء و هدایت یک نفر به اندازه هدایت و احیای همه مردم ارزشمند است، گفت: امام هشتم علیه السلام فرمودند اگر کلام زیبای ما اهل بیت را به مردم بگویید یقینا تبعیت خواهند کرد بنابراین باید با شناخت جامع و صحیح کلام اهل بیت(ع) آن را به مخاطبان خود در سراسر جهان منتقل کنید و اگر این اتفاق بیفتد مردم نیز به آن گرایش پیدا می کنند.

وی با تأکید بر اینکه تولیدات گسترده و زیاد ملاک موفقیت نیست گفت: ممکن است یک اثر هنری و رسانه ای کوتاه تأثیر بسیار بیشتری از آثار پر هزینه و بلند داشته باشد بنابراین باید بر روی محتوای صحیح و تأثیر گذار تمرکز بیشتری شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهید، افزود: اخلاص دو شرط دارد؛ اول اینکه خود کار خوب باشد و دوم کار خوب را برای رضای خدا انجام دهید و اگر اینگونه کار کنید خدا به کار شما برکت می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *