آیت الله اعرافی مطرح کرد : شبکه جهانی ولایت پیشگام و قوی در عرصه بین الملل/ اندیشه های الهی را با جذابیت برای بشر امروز عرضه کنیم

به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی ولایت :

آیت الله اعرافی امروز در دیدار مسئولین و کارگزاران شبکه جهانی ولایت که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن بیان اهمیت توجه به رسانه در راستای تحقق اهداف عالیه حوزه های علمیه و با بیان این نکوداشت یکصدمین سالگرد باز تاسیس حوزه علمیه قم پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود گفت: در باب قم، بارها فراز و نشیب ها و نقاط قوت ها که در یکصد سال به دست آمده گفته شده است، اما یکی از محورهای مهم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد گسترش آفاق بین الملل به سمت حوزه قم می باشد و گردشی که به این سمت داشته و تاثیراتی که در عرصه جهانی در ترویج اندیشه گفتمان انقلاب اسلامی شده پدیده شگرف در تاریخ حوزه است که در پرتو انقلاب اسلامی رقم خورده است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه افزود: حوزه با بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در قالب نهادهای گوناگون در ارتباط است و در این امر مهم با تولید و تربیت فکر و آثار نیرو پدیده ذی قیمتی را کسب کرده است،بنابراین تحقق بعد ممتاز بین المللی در حوزه قم امر نو و پدیده جدیدی است که دارای اضلاع و ابعاد گوناگون است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: یکی از جلوه های ورود حوزه در عرصه بین الملل، ورود در قلمرو رسانه و رسانه بین الملل در قالب های گوناگون می باشد که در این زمینه نقش آفرینی کرده است و همواره یکی از جلوه های بعد بین المللی حوزه به شمار می آید.

مدیر حوزه های علمیه در بیان نقش رسانه در تعمیق بخشی به مبانی دینی و نظام اسلامی خاطرنشان ساخت: بخش رسانه بین الملل در حوزه امر مهمی است که ما قدم های اول را برداشتیم اما با شرایط مطلوب فاصله داریم تا بتوانیم اندیشه های الهی را با جذابیت به زبان های مختلف برای بشر امروز عرضه کنیم، لذا کاروان بزرگی نیز در این امر نقش آفرینی کرده اند، اما این کارهای مهم با توجه به نیاز جامعه جهانی و ظرفیت پذیرش حقایق الهی، بیش از فعالیت های ما می باشد در صورتی که ما یک صدم ظرفیت خود را انجام نمی دهیم.

وی گفت: شبکه ولایت با حمایت و هدایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی راه اندازی و بعد از طی مراحل و ادوار، امروز به یک بلوغ خوبی رسیده و بر ما پنهان نیست که یکی از شخصیت های موثر در ابعاد گوناگون حوزه، حضرت آیت الله مکارم می باشند که شخصیت بارزی در حوزه هستند و ایشان همیشه کنشگر فعال قوی در عرصه فرهنگ و علم فراتر از حوزه می باشند و همچنین یک پشتوانه علمی فرهنگی و انقلابی برای حوزه هستند و یکی از این جاهایی که خوش فکری و دوراندیشی این مرجع بزرگوار ظهور و بروز پیدا کرد، فعالیت های شبکه ولایت می باشد که بیش از یک دهه از فعالیت آن می گذرد که واقعا شبکه ارزشمندی است که در طی ادوار و مراحل، آثار پر خیر و برکتی در عرصه بین الملل داشته است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: حجت‌الاسلام علوی رئیس جدید شبکه ولایت، فردی جوان، خوش فکر و کارآزموده است و در خود سیستم بوده و آشنای با شبکه می باشد و در مدیریت شبکه تدبیر خوبی دارد.

وی تصریح کرد: شبکه ولایت باید زبان آذری خود را فعال کند، البته با توجه به گسترش گویش گران به زبان آذری و ضرورت ها که بطور ویژه مطرح بود، تشخیص داده شد این بخش فعال شود و به این مناسبت این زبان جدید به زبان های دیگر شبکه اضافه شد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: باید قم شبکه های گوناگون منسجم و زنجیره وار داشته باشد که همه زبان ها و مسایل گوناگون دنیا را پوشش دهد، البته بُعد نرم افزاری این امر در قم وجود دارد و این سرمایه ای است که می توان بر اساس فضای مجازی و رسانه شکل داد و همه دنیا را تحت پوشش خود قرار دهد و این امر نیازمند رویکردی قوی در عرصه بین الملل می باشد، همانطور که شبکه ولایت شبکه پیشگام و قوی در عرصه بین الملل است با رویکرد حوزوی می بایست در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام گام بردارد.

وی با بیان این که رابطه حوزه با شبکه ولایت متفاوت با شبکه های دیگر است ابراز داشت: این شبکه انتصاب به مرجعیت دارد، لذا مسئولین حوزه ارتباط با شبکه ولایت را امر مهم برای خود قرار دهند، چرا که در حوزه ظرفیت هایی وجود دارد که می تواند بصورت رسمی تری این اتفاق نظر مورد توجه باشد. همکاری های مهمی پایه ریزی شود و بررسی حضور علمی حوزه در این شبکه به معنای علمی حوزوی که بتوانیم علوم اسلامی را منعکس کنیم در این شبکه قابل بررسی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ساختمان شبکه ولایت جز اولویت ها برای حوزه می باشد خاطرنشان ساخت: توجه به سند راهبردی و برنامه ۵ ساله مورد تسریع قرار گیرد و در سند راهبردی توجه به فضای مجازی و تعامل با صداوسیما مورد اهتمام باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *