رئیس شبکه جهانی ولایت : همراهی مردم با دغدغه های نظام و تحقق مبانی دین مبین اسلام از رویکردهای مهم شبکه ولایت است

به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی ولایت :

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر علوی رئیس شبکه جهانی ولایت در دیدار مسئولین و کارگزاران شبکه جهانی ولایت با آیت الله اعرافی در بیان گزارشی از شبکه و ضمن تشکر از مدیران سابق این مجموعه و اساتید فعال در این امر ابراز داشت: با توجه به این که ما در آستانه یکصد سالگی باز تاسیس حوزه علمیه قم می باشیم و ۱۴۰ سال از آستانه قاب تلویزیون و اختراع این رسانه گذشته است و این که چه مقدار توانسته ایم بهره ببریم جای تأمل دارد؛ اما در طول تاریخ رسانه های مختلفی شکل گرفته اند؛ البته اگر تدابیر آیت الله مکارم شیرازی نبود، شاید ما یک نسل را از دست داده بودیم و از رسانه مکتوب مستقیم به سمت فضای مجازی می رفتیم و قاب تلویزیون را شاید استفاده نکرده بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بیش از ۴۰ سال است که رسانه های کشور در دستان نظام جمهوری اسلامی می باشد، البته در این امر شاهد وجود نقاط قوت و ضعف عملکرد رسانه ها می باشیم، اما باید رسالت اصلی خود را در جهت احیای معارف دینی و تعمیق بخشی به معارف انقلاب و اسلام را فراموش نکنیم، چه بسا بستر رسانه فرصتی بی بدیل برای نشر مهم معارف می باشد.

رئیس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: تاسیس شبکه ولایت یک فرصتی است که با تدبیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی ایجاد شد که از این ۱۰۰ سال باز تاسیس حوزه علمیه قم، ۱۳ سال را با قدرت در جهت نشر معارف دینی پرداخته است و به جرأت می توان گفت که تنها شبکه ای است که از تمام ظرفیت حوزه های علمیه بهره گرفته و همچنین در برنامه سازی غیر از وجود هیئت امنا از گروه های علمی و شبکه ساز بهره برده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ابراز داشت: شبکه ولایت همچون دانشگاه از گروه‌های علمی در جهت تولید محتوا همچون، مهدویت، تاریخ، قرآن و… بهره می‌گیرد و در برنامه سازی از ظرفیت حوزه به تمامه استفاده کرده است؛ البته تمامی برنامه ها باید از فیلتر این گروه های علمی بگذرد. همراهی مردم با دغدغه های نظام و تحقق مبانی دین مبین اسلام از رویکردهای مهم این شبکه جهانی است.

وی در پایان با بیان گزارشی از اهداف پیش رو خاطرنشان ساخت: تشکیل شورای راهبردی از نخبگان حوزه، تدوین سند ۵ ساله، توسعه دو زبان روسی و آذری و برنامه ریزی برای ساختمان شبکه ولایت از جمله اهداف پیش رو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *