توسعه زبانی از اهداف مهم شبکه ولایت به شمار می رود

حجت الاسلام والمسلمین علوی مدیر شبکه ولایت در دیدار فعالان حوزوی عرصه های مختلف بین الملل با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ، بیان داشت: اگر بخواهیم از جایگاه رسانه در حوزه بین الملل سخن بگوئیم در سفر مهم و راهبردی اخیر آیت الله اعرافی به واتیکان اهمیت رسانه بیش از پیش نمایان شد.

در نشست رمضانی فعالان حوزوی عرصه بین الملل با آیت الله اعرافی چه گذشت؟

وی در بیان ظرفیت های توجه به عرصه بین الملل خاطرنشان ساخت: از ظرفیت و جایگاه رسانه می توان موارد مهمی از جمله در مدیریت افکار عمومی، ساختار نظام جهانی، ظرفیت تمدن سازی، حوزه انتقال پیام و قدرت نشر، برای گفتمان انقلاب اسلامی ماموریت های مقدس و نورانی حوزه های علمیه، وسعت و دامنه تبلیغ در عرصه رسانه را نام برد که جا دارد در این عرصه ها بصورت جدی و هدفمند کار شود.

مدیر شبکه ولایت ادامه داد: ظرفیت عظیم گنجینه ای چون جامعه‌ المصطفی برای هر صاحب رسانه ای، که این اقوی قوتی است که در جبهه رسانه ای از آن غفلت شده است.

وی ادامه داد: شبکه های فراوانی در ذیل ماموریت حوزه در قم یا ایران و سراسر دنیا در زبان های مختلف فعالیت های متنوعی توسط اشخاص یا مجموعه هایی خودجوش فعالیت می کنند هرچند محدود و پراکنده است اما اگر اینها سازماندهی و تقویت شوند تاثیر بسزایی خواهند گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: باید شبکه های ماهواره ای و کارهای رسانه ای آنان را با همه تفاوت ها و نگاه ها و سلایق نسبت به گفتمان انقلاب جایگاهشان در پازل ماموریت حوزه پیدا و ساماندهی و پشتیبانی و حمایت شود. شبکه ولایت در راهبرد فعالیت های خود افتخار دارد به واسطه بهره گیری از ابزار روز رسانه و طلاب مستعد و زبان دان توسعه زبانی را یکی از رسالت های مهم خود به شمار می آورد لذا در این راستا به چند زبان مختلف من جمله هوسا، انگلیسی، آذری، فارسی و…. برنامه تولید می کند.

هم افزایی از همه ظرفیت های بین الملل حوزه و المصطفی تحت قرارگاه رسانه؛ راه اندازی مرکز جامع تولیدات در عرصه بین الملل و نقش آفرینی در مواقع خاص؛پشتیبانی از شبکه های همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه های مادی و معنوی؛ استفاده از ظرفیت های بین الملل حوزه، المصطفی سازمان فرهنگ و ارتباطات رایزنی های فرهنگی در شناساندن و معرفی شبکه های بین المللی و همسو؛ برگزاری نشست های فصلی با فعالان عرصه بین الملل در راستای استفاده از ظرفیت موسسات برای بازیابی شبکه های تلویزیونی؛ تربیت فضلا و طلاب رسانه ای آشنا به مسائل و حساسیت بین المللی؛تعامل و برنامه سازی بین الادیانی در موضوعات مشترک؛ معرفی حوزه علمیه قم و ظرفیت های بی بدیل آن و برنامه سازی با موضوعات متناسب جهانی و بین المللی از پیشنهاد هایی بود که مدیر شبکه جهانی ولایت مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *