بررسی وقایع تاریخ اسلام و اهل بیت علیهم السلام در جنگ احزاب

به گزارش روابط عمومی موسسه جهانی ولایت ، حجت الاسلام ولمسلمین عبدالله صالح در برنامه منهج الحیاه که از شبکه جهانی ولایت پخش شد در بیان وقایع تاریخ اسلام و اهل بیت علیهم السلام خاطر نشان ساخت: پیرامون جنگ احزاب، و کارشکنی‌های منافقان، یهودیان و قبایل مختلف قریش و بت پرستان آمده که همه دست به دست هم داده بودند، تا اسلام و مسلمین را نابود کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: حفر خندق، از جمله عوامل شکست مفتضحانه دشمنان شد، و با شجاعت ولاوری حضرت علی علیه السلام در ان عرصه که عمرو بن عبدود با نعره‌های پیاپی مبارز می‌طلبید و می‌گفت: و لقد بححت من النداء بجمعکم هل من مبارز اما تنها حضرت علی علیه‌السلام با شنیدن صداهای پیاپی عمرو، مکرر به پیامبر التماس می‌کرد تا اجازه رفتن به میدان را به او بدهد. سرانجام پیامبر (ص) به علی علیه‌السلام اجازه داد،. که این امر مهم و رویارویی حضرت و کشت عمرو موجب شکست دشمن در جنگ خندق شد

حجت الاسلام ولمسلمین عبدالله صالح ادامه داد: اگر حضرت علی علیه‌السلام قهرمانان پیشتاز دشمن را نمی‌کشت، عبور سپاه دشمن از خط دفاعی خندق، قطعی بود بر همین اساس و پیامبر (ص)، ارزش ضربت حضرت علی علیه‌السسلام را برتر از ارزش اعمال جن و انس دانست.
وی در بیان نقش کلیدی سلمان فارسی در جنگ خندق خاطرنشان ساخت: پبامبر (ص) براساس سنت خویش پس از اطلاع از حرکت مشرکان، با مسلمان مشورت کرد در این شور پیشنهاد سلمان فارسی به تصویب رسید و به پیشنهاد سلمان فارسی، قرار شد برای حفاظت از شهر مدینه خندقی کنده شود. تا مانع ورود دشمن به شهر شده باشند.

حجت الاسلام ولمسلمین عبدالله صالح خاطرنشان ساخت: این حادثه بزرگترین و سخت‌ترین امتحان و آزمون برای مسلمانان بود که سرانجام مسلمانان با پیروزی چشمگیر در این امتحان رو سفید شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *